اوت لت چیست و چرا اجناس ارزان‌ قیمتی دارد؟

اوت لت (Outlet) فروشگاه‌های سراسری ‌ای است که به دلیل داشتن دو مزیت مهم مشتریان زیادی را به خود جذب می‌کند.

اولین مزیت اوت لت‌ نسبت به دیگر فروشگاه ها این است که تمامی برندهای معروف و مهم را در یک مجموعه کنار هم دارد. به همین خاطر دیگر مجبور نیستید برای خرید کالا و لباس مورد نیازتان از یک فروشگاه به فروشگاه دیگر بروید و وقت خود را تلف کنید. در اوت لت‌ها همه برندها مانند منگو، آدیداس، پوما، زارا و … کنار هم در یک فروشگاه بزرگ قرار گرفته‌اند و شما می‌توانید با مراجعه به یک فروشگاه کفش، لباس، عطر، لوازم آرایش، ساعت و … را از برندهای متفاوت خریداری کنید. تنوع اجناس و تنوع برندهای موجود در اوت لت باعث می‌شود تا خیلی از افراد خرید خود را از این فروشگاه‌ها بکنند.

دومین مزیت اوت لت‌ها این است که اجناس قدیمی ‌تر یک برند را با قیمتی بسیار ارزان‌ تر از فروشگاه‌های اصلی همان برند در سطح شهر عرضه می‌کنند و نوعی حراجی بزرگ هستند.

دلیل قیمت پایین اجناس در اوت لت‌ این است که هر برندی با تولید محصولالت جدید، اقدام به فروش محصولات قدیمی خود می‌کند تا هزینه‌ای صرف نگهداری آن در انبار نکند و فضای کافی برای محصولات جدید داشته باشد.

در بعضی از شهر‌ها مانند فرانکفورت، اوت لت‌ بیرون از شهر قرار گرفته و باید مسافت زیادی را برای رسیدن به آن طی کنید ولی در عوض به جای رفتن به چند فروشگاه به یک فروشگاه می‌روید و تمام خرید خود را یک روزه انجام می‌دهید. در بعضی شهرها هم اوت لت جایی در نزدیکی محدوده کارخانه‌ها قرار گرفته است.

بعضی از افراد فکر می‌کنند اوت لت جایی فروش برای اجناس دست دوم، از مد افتاده و بی‌کیفیت است. اما باید بدانید با وجود کیفیت متفاوت هر اوت لت، خیلی از آنها مانند اوت لت‌ کشورهای اروپایی، چیزی از فروشگاه‌های درجه یک و بزرگ کم ندارند و اجناس خوبی در آنها به فروش می‌رسد.

پس اگر به قیمت اهمیت می‌دهید و دوست دارید اجناس با کیفیتی خریداری کنید، اوت لت محل خوبی برای شماست.

منبع:flightio

دیدگاهتان را بنویسید